Otetaanko oppia Kurttilalta? 20.10.2017
Se oli nimittäin Jukka Kurttila, joka tuli ja pyyhki pölyt Finlaysonin brändin päältä. Kurttila tuli ja teki
brändistä Brändin ottamalla kantaa yhteiskunnallisiin asioihin konkreettisin teoin. Ja miksi ehdotan, että
otetaanko oppia Kurttilalta? Lueppa tästä.
Suomen eduskunta hyväksyi uuden avioliittolain joulukuussa 2014, mikä tarkoitti sitä, että samaa sukupuolta
olevat saivat kaivatun luvan mennä naimisiin. Ja miten se Kurttilan poika tähän liittyy? Samoihin aikoihin,
vuoden 2014 lopulla, Finlayson lanseerasi homoeroottisen malliston, Tom of Finlandin. Yritys sai rohkeudesta
tietenkin medianäkyvyyttä. Finlayson oli oikealla asialla oikeaan aikaan.
Naisten ja miesten tasa-arvo on oikea ikuisuusprojekti ja aika ajoin nouseva puheenaihe. Itsekin sivusin aihetta
edellisessä blogikirjoituksessa. Tämä oli jälleen ajankohtainen aihe, kun mediassa puitiin
sukupuolineutraaleista ammattinimikkeistä muutama kuukausi sitten. Arvatkaa, kuka tähän aiheeseen tarttui?
No, Kurttilan Jukka tietenkin.
Naisten euro on 0,83 euroa ja Finlaysonilla asioidessa se todellakin piti paikkansa. Tämä kampanja oli laiton,
mutta yritys saavutti sillä, mitä pitikin. Finlayson sai jälleen mediahuomioita yhteiskunnallisella kannanotolla.
Go Jukka!
Nyt Finlayson on alkanut itse eettisyydeksi, kun se ottaa käyttöön kiertotalouteen perustuvan maksumallin ja
avaa Finlaysonin tuotteille tarkoitetun second hand -verkkokaupan. Yritys on taas asian ytimessä, trendin haisu
nenässään.
Ja loppuun Kurttilan lyhyt oppimäärä:
1. Herätä huomiota markkinoinnillasi. Esimerkki: Jos Pekka Haaviston valinta seuraavaksi presidentiksi
mietityttää hänen seksuaalisuutensa johdosta, tee siitä tuote.
2. Ole valmis rikkomaan lakia markkinoinnin eteen. Istu, jos täytyy. Hyvällä käytöksellä pääset taas
markkinointiin kiinni nopeammin.
3. Ole askeleen edellä. Kurttilan edelle on vaikea päästä, mutta pidä ainakin loput takana.
- Marika -
Tämä homma ei hauista tarvi 18.8.2017 Pieni mielipide 2.10.2017 Lue tästä >> Lue tästä >> Lue tästä >> Lue tästä >> Voitteko uskoa 26.9.2017 Lue tästä >> Lue tästä >> Otetaanko oppia Kurttilalta? 20.10.2017 Lue tästä >> Lue tästä >> Lue tästä >> Lue tästä >> Vanha juttu 11.12.2017 Lue tästä >> Lue tästä >> Henkilöbrändi Lue tästä >> Lue tästä >> Seuraavaksi otammeyhteen olympialaisissa 27.1.2018 Lue tästä >> Lue tästä >> Kiirettä pitää 6.2.2018 Lue tästä >> Lue tästä >> Lue tästä >> Lue tästä >> Markkinoinnista lääke menestykseen 5.4.2018 Lue tästä >> Lue tästä >> Kuluttajan kissanpäivät 4.5.2018 Lue tästä >> Lue tästä >> Evästeitä ja Leviksiä 11.5.2018 Lue tästä >> Lue tästä >> Mainontaa luovuuspäissään 5.6.2018 Lue tästä >> Lue tästä >> Bloggaaja pakkaa elämän  laukkuun 13.6.2018 20.1.2018 Brändiasiaa 6.11.2017 Lue tästä >> Lue tästä >> Erinomaisuudesta 3.8.2018 Lue tästä >> Lue tästä >> Avaruudessa ollaan 23.8.2018 SEI NÄ JOELLE Lue tästä >> Lue tästä >> 11.12.2018
Maastoutunut myyjä asiakasmarkkinoinnin ytimessä
Otetaanko oppia Kurttilalta? 20.10.2017
Se oli nimittäin Jukka Kurttila, joka tuli ja pyyhki pölyt
Finlaysonin brändin päältä. Kurttila tuli ja teki brändistä
Brändin ottamalla kantaa yhteiskunnallisiin asioihin
konkreettisin teoin. Ja miksi ehdotan, että otetaanko
oppia Kurttilalta? Lueppa tästä.
Suomen eduskunta hyväksyi uuden avioliittolain
joulukuussa 2014, mikä tarkoitti sitä, että samaa
sukupuolta olevat saivat kaivatun luvan mennä
naimisiin. Ja miten se Kurttilan poika tähän liittyy?
Samoihin aikoihin, vuoden 2014 lopulla, Finlayson
lanseerasi homoeroottisen malliston, Tom of Finlandin.
Yritys sai rohkeudesta tietenkin medianäkyvyyttä.
Finlayson oli oikealla asialla oikeaan aikaan.
Naisten ja miesten tasa-arvo on oikea ikuisuusprojekti ja
aika ajoin nouseva puheenaihe. Itsekin sivusin aihetta
edellisessä blogikirjoituksessa. Tämä oli jälleen
ajankohtainen aihe, kun mediassa puitiin
sukupuolineutraaleista ammattinimikkeistä muutama
kuukausi sitten. Arvatkaa, kuka tähän aiheeseen tarttui?
No, Kurttilan Jukka tietenkin.
Naisten euro on 0,83 euroa ja Finlaysonilla asioidessa se
todellakin piti paikkansa. Tämä kampanja oli laiton,
mutta yritys saavutti sillä, mitä pitikin. Finlayson sai
jälleen mediahuomioita yhteiskunnallisella
kannanotolla. Go Jukka!
Nyt Finlayson on alkanut itse eettisyydeksi, kun se ottaa
käyttöön kiertotalouteen perustuvan maksumallin ja
avaa Finlaysonin tuotteille tarkoitetun second hand -
verkkokaupan. Yritys on taas asian ytimessä, trendin
haisu nenässään.
Ja loppuun Kurttilan lyhyt oppimäärä:
1. Herätä huomiota markkinoinnillasi. Esimerkki: Jos
Pekka Haaviston valinta seuraavaksi presidentiksi
mietityttää hänen seksuaalisuutensa johdosta, tee siitä
tuote.
2. Ole valmis rikkomaan lakia markkinoinnin eteen.
Istu, jos täytyy. Hyvällä käytöksellä pääset taas
markkinointiin kiinni nopeammin.
3. Ole askeleen edellä. Kurttilan edelle on vaikea päästä,
mutta pidä ainakin loput takana.
- Marika -
mainostoimisto ZOOMI
mainostoimisto ZOOMI